onsdag 2 juli 2008

Det kommer bli bra

Godmorgon läsare!

Eller godmorgon kanske det inte är för vissa. Till exempel jag har varit uppe i strax fem timmar. Känns väl lite sådär när man brukar gå upp vid den här tiden på morgonen om man har sommarlov. Men så är det när man jobbar :) Hade inte tid att skriva igår kväll så det inlägget kommer idag istället.

Just nu sitter jag alltså på jobbet på min andra rast och har egentligen ingenting för mig. Jävligt dött på jobbet idag då vi inte har mycket att packa ut idag. Får se om det blir mer senare.

Idag tänkte jag ta upp detta med Leksands reservmålvakt Emanuel Fredriksson. Många (och då menar jag verkligen många) anser att han inte håller måttet. Jag är av en annan mening. Jag tror att Manne kan bli en skitbra backup. Han har rutinen för att peppa Eddie som med största sannolikhet kommer att ha hand om förstaspaden. Ett namn som en kompis nämnde var Marcus Lundell istället för den forna Falu-målvakten. Men vad är det för skillnad egentligen på dom två?

Lundell är visserligen yngre men om han då ska vara backup i Leksand förstörs ju hans karriär. Han har framtiden för sig då han är avsevärt yngre än Fredriksson och kommer då att tappa motivationen tror jag. Manne hare varit i gaget länge nu och kan acceptera en backup-roll utan att hans karriär förstörs. Visserligen har han haft sina bästa år bakom sig men han håller fortfarande god Allsvensk klass.

Nej det får vara mitt inlägg för nu på morgonen. Nu är det dags för jobb igen.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: