tisdag 6 maj 2008

Bellemare skulle gjort mål.

Hela 9-0 blev det mellan Tre Kronor och Frankrike. Hockeynörd som jag är såg jag de första två perioderna men sen sade kroppen ifrån. Då knackade John Blund på och ville att mina ögon skulle slutas och att kroppen skulle få sin vila. Blund är en ond liten man som får kroppen att göra det han vill fast huvudet ville vara uppe. Nu fick Blund sin vilja igenom och jag såg inte de fem sista målen. Tur att det finns internet och web-tv.

Nicolas Besch, tidigare i Leksand, deppar framför
Tony Mårtensson, Mattias Weinhandl och Karl Fabricius
Foto: Peter Wixström/Sportbladet

Konstigt nog så jublade jag inte när Sverige gjorde 1-0 genom Tony Mårtensson. Inte heller min sms-kompis under matchen, Robin, gjorde det enligt vad han skrev. Konstigt nog höll båda på Frankrike på grund av en spelare. Pierre-Edouard Bellemare. Han måste varit en av de bättre franska spelarna inatt. Det var sjukt vad han kämpade. En sak som var tråkigt var att jag nästan aldrig hörde Nicolas Beschs namn. Men när jag letade bilder från matchen är han med överallt. Men ingen på Bellemare. Därav bilden ovanför.

Det dråpligaste var ju Bäckströms andra mål från mittlinjen. Stackars Cristobal Huet. Båda är ju lagkamrater i Washington så det där lär nog fransmannen få höra ett bra tag frmaöver från lagkamraterna. Dock är det kvitterat i pinsamma saker mellan "Bäckis" och Huet. Tidigare den här säsongen gjorde Bäckström ett sensationellt självmål a´la japanen mot Danmark i VM för något år sen.

hade ett väldigt oseriöst tips innan matchen på en 4-3 vinst till Frankrike där Pi-Ed Bellemare skulle göra tre av målen och passa fram till det tredje som Nicolas Besch skulle göra. Rubriken dagen efter skulle vara "Leksand sänkte Tre Kronor". Det hade jag och Robin kommit överens om. Nu sket ju det sig men det kunde hållt. 51-16 (13-7, 23-4, 15-5) blev det i skott och Andreas Johansson, som för övrigt fortfarande är aktuell för LIF, skulle bli förvånad om Frankrike sköt över 15 skott. Undra hur förvånad han blev? Och hur självsäker han var på att de skulle skjuta mindre än 15 skott efter den första perioden där skotten slutade 13-7.

Nog om det nu.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: