fredag 9 maj 2008

Fler påväg in?

Vid dagens presskonferens presenterades Pelle Prestberg som spelare i Leksands IF nästa säsong. Skitkul tycker jag. Pelle är en riktigt go gubbe (han har ju spelat i Frölunda) och kommer säkert att trivas med för dagens "sola i Leksand" istället för "sola i Karlstad". En sniper som vi verkligen väntat på. Visst Bergenström gjorde massor med mål förra året men han föll ofta bort stundtals. Här har vi en kille som gjorde 26 mål förra säsongen i Elitserien. Hur många ska det då inte bli i Allsvenskan. Jag väntar med spänning på hans första match. Ett roligt citat från presskonferensen var detta på frågan om hur han trodde han skulle bli mottagen av fansen, för att han hade ju sänkt Leksand flertalet gånger:

Jo jag har ju det. Jag har läst lite på forum och sådär men det ska nog bli bra.

Där ser ni alla "experter" som spyr galla över spelare. De kanske läser det ni skriver.


Om man fortsätter med detta så sade Lundström detta på presskonferensen:
- I nästa vecka hoppas vi kunna presentera en svensk back och senare även en 6-månadersspelare på backposition.

Mycket glädjande att höra. Men med det citatet sätter spekulationerna igång igen. Många har glömt värvningen av Pelle och fokuserar nu allt krut på vem det ska vara som är den svenske backen. Vissa tror på Lasse Jonsson. Jag tror på en lite mer okänd spelare som inte så många hört talas om.

Vi fick även bekräftat att Oliver Ekman-Larsson och Kenny Källström kommer att spela med A-laget om inget annat händer. Tack Micke!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: