torsdag 8 maj 2008

Underbart intro!

NHL 99 - En klassiker för oss hockeyspelsnördar



Jag måste bara säga att det här är ett underbart intro. Först och främst är ju låten bland de bästa de hittat någonsin. David Bowie med We could be heroes är en låt som verkligen får hjärtat att pumpa om man tänker på rätt saker. Sen är det ju så sköna klipp. Nostalgiska klipp på Saku Koivu, Doug Weight och Curtis Joseph under deras riktiga glansdagar.

Det sköna med det här introt är också att de inte bara kör musik och visar videoklipp. Här och var så kommer även kommentatorer in och man får in den där känslan som infinner sig när det blir en riktigt fet målchans och kommentatorn höjer rösten. Bland annat är det de här jag har fastnat för mest:

Det först klippet när Doug Weight kommer fri och gör ett riktigt snyggt mål (16 sekunder in): Here´s Weight, over the blueline, GETS BY ALLISON, ALMOST LOSES THE PUCK, HE´S GOT IT AGAIN... SCORES!!!!

Ett annat är när Curtis Joseph gör en osannolik räddning när en Coloradospelare, jag vet inte vem det är som ni kommer märka i citatet, är helt fri när han varit ute och simmat. Ni får se själva (38 sekunder in):
Joseph´s out of his net... oh oh, he´s knocked down. scrambling back in... ???? (coloradospelare) is alone in front... GREAT SAVE JOSEPH!!!

J
Jag ryser nästan när jag hör kommentatorn. Citatet Great Save Joseph har blivit klassikt i min umgängeskrets nu.

Har inte tid att skriva mer. Ska på träning.

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Men ge dej nu då!:P