söndag 27 april 2008

Min dos av betong är över!

Jaha då va man hemma i kära Dalarna igen. Riktigt skönt faktiskt. Jag har fått min dos av betong för den här stunden. Som jag sa till Juman dagen innan jag åkte: Stockholm i all ära, men inget går upp mot röda stugor med vita knutar. Det visar ju att jag är jävligt hemkär. Och det är jag stolt över. En stolt dalmas är vad jag är.

***

Hade beställt en andra klass biljett med eluttag så jag kunde använda min dator på tåget hem. När jag kom till min plats hade jag hamnat i första klass. Och där fanns inte ett enda jävla eluttag. Illa. Det ska ju vara första klass.

***

Var till Mora igår och träffade Jessica. Riktigt roligt hade vi. Tittade på innebandy, spelade kort och kubb hemma hos henne och lite annat. Måste göras om. Du får gärna leta dig ner hitåt också Jessica :)

***

Ska träffa Emma förmodligen imorrn. Äntligen. Har dåligt samvete sen jag inte kunde träffa henne i Gävle. Och hon som åkte så långt för att träffa mig. Nej usch. Pratade med henne i telefon igår och hade det inte stått att det var hon när det ringde så hade jag inte vetat vem det var. Så länge sen var det man träffade henne alltså.

***

Då ska vi prata lite hockey igen i bloggen. Det var ett tag sen men nu är det dags igen. Leksand har gjort klart med hela sex spelare sedan jag skrev senast. Först och främst så har man gjort klart med att Emanuel Fredriksson, Kenny Källström och Elias Granath spelar A-lagshockey i Leksand nästa år. Manne var utlånad till Falun förra säsongen men tillhörde Leksand. Kenny gjorde två matcher i A-laget förra året och gjorde ett mål och vem minns inte måljublet hos junioren? Riktigt skönt att se sådant. Kan bli kul att se honom i A-laget nästa säsong. Elias har ju spelat i Leksand länge men trots hans ålder så har han spelat i A-laget hela sex(!) säsonger. Riktigt bra.

Sedan har också krigarkedjan blivit komplett. Johan Eneqvist skrev på för ett tag sen och nyligen skrev också Jesper Ollas och Johan Hägglund på för nästa år. Riktigt bra. Den kedjan har varit en av de bästa förra året. Hoppas de kan bli mer framträdande i poängprotokollet nästa år också.

Tillsist är det mest glädjande att supertalangen Oliver Ekman-Larsson skrivit på för Leksand och SKA spela i A-laget nästa år. Killen är född 1991 och är ännu en ur den superårgången. andra supertalanger födda 1991 är ju Magnus Svensson-Pääjärvi och Anton Lander i Timrå och Anton Mylläri i Västerås. Hoppas verkligen att han gör den succé som jag väntar av honom och att det blir bra i slutändan. Ska också sägas att han är ungefär lika stor som jag. 185 cm och 75 kg är han. Jag ligger på runt 185 cm och nästan 80 kg.

***

Ska iväg och lira bandy på Kyrkskolan nu igen. Får se om de går bättre den här gången.

Over an out!

/#3

Inga kommentarer: