tisdag 8 april 2008

Nu gäller det!!!


Som jag skrev i tidigare inlägg så var jag i Mora i helgen med Robin. Alltid lika roligt att vara med den killen alltså. Var på fest på lördagen och jag iaf hade skitkul. Men sen vet man ju inte hur det var med alla andra. Var lite lullig om man säger så. Skönt att vara lättpåverkad. Blir inte så dyrt då. Sov hos en tjejkompis till Robin.. Therese tror jag hon hette. Sov på en skitskön soffa. Men nog om det nu.

Vaknade redan vid nio på söndagen sen, lite halvbakis sådär (inte mycket men lite) och gick hem till Robin och käkade frukost. Sa hejdå till Maxi och Ida innan med orden: "Vi ses nog aldrig mer men det blir säkert bra". Trevliga människor det där dock. Åt frukost som sagt hemma hos Robin innan vi vid 10-tiden gick till Noret på andra sidan stan för att hoppa på bussen till Västerås. När vi satt inne på Willys vid 11.10 (bussen skulle gå 11.20) så ser någon av de moringar som skulle med att bussen åkte förbi. Men den skulle ju inte gå förrän om tio minuter. Tur som var satt det en skärpt kille på bussen som påpekade för busschauffören att den inte skulle gå förrän tjugo över från Mora och bussen vände. Tur det. Annars hade vi missat matchen.

Två som höll låda hela vägen ner och vägen hem igen var Göte och Bosse. Den senare bara liiite dryg på hemresan då han var ganska så packad. Men kul hade vi eller hur grabbar?

***

Har ju APU nu och igår var jag till skolan men gjorde ingenting. Elin skickade ett mail nu och fick en massa saker att göra. bara inte jag får intervjua då min hals redan är igenkorkad. Undrar hur det ska bli till matchen? jag kommer inte kunna hålla tyst, det är en sak som är säker. Blir väl så att man får ligga ett par dagar med halstabletter i handen och munnen. Hoppas det blir bra tills jag ska till Stockholm på söndag. Annars kan det bli riktigt illa.

***

Åker alltså till Gävle oikväll och jag och Victor ska ta bussen upp till Leksand klockan 14. Bussen till staden som bara har Tomas Dileva går 15.55 och jag hoppas att jag hamnar på samma buss som Robin och Victor. Det ska väl inte vara så svårt då alla vi hoppar på i Leksand. Det som kan bli svårare är att hamna på samma buss som Jessica som hoppar på i Mora. Hoppas verkligen den bussen åker in till Arenan så vi hamnar på samma buss. Annars får vi träffas där nere.

Innan matchen ska jag också träffa Emma (bild på henne här bredvid). Det var så himla länge sen nu. Ludvikafesten förra året tror jag det var. Det var i slutet på juni det. Det blir alldeles för långt mellan gångerna nu. Måste träffas oftare för att hålla kontakten.

Det var vad jag hade att säga idag

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade också skoj! :D
Det får vi göra om någon gång. Är det så att du är sugen så är det fest i Falun nu redan till helgen. Är du på eller har mamms satt dig i koppel nu resten av detta året? ;)