tisdag 15 april 2008

Sthlm invaderat av...... MIG (och illasinnade Bajen och AIK-supportrar)

Jag är i Stockholm. Kungliga huvudstaden. Fjollträsk. Allt ni vill. Sitter just nu på redaktionen på Eurosport på Sturegatan 2, nio våningar upp och haft ännu en "tuff" arbetsdag. Tiden går hur snabbt som helst och det visar ju kanske att det är kul. Eller? Jo det är nog det.

***

Johan Eneqvist är klar för ännu ett år i Leksandströjan och det är riktigt kul. En av mina favoritspelare. Dock är jag ledsen att säga att både Tomi Pettinen och Juha Lind lämnar klubben. Förstår inte hur de inte kan vara nöjda med Linds insatser då han gjort massor med poäng tycker jag. Nej nu får de se till att komma med ett nyförvärv förutom det som redan kommit i Marcus Weinstock. Hoppas att det kan bli något riktigt stort i värvningsväg som Ed Belfour bara att den spelaren gör mer succé än Örnen gjorde.

***

Men herregud vad enkelt det är att ta sig överallt i Kungliga Huvudstaden. Bara att gå ut så kommer en buss eller en tunnelbana inom 10-15 minuter. Det är annat än hemma i Dalarna det. Men det är ändå lite drygt med alla vägar som går härs och tvärs. Det är ju så man blir sjösjuk nästan.

***

Har skrivit en massa artiklar här hittills de här två dagarna. Många "glimtare" också som är små notiser. Gilmtarna har blivit mitt ansvar den senaste dagen. Menmen det är riktigt kul.

***

HV har skaffat ett litet grepp på Linköping nu i och med att man vann med hela 5-1 igår. Johan Davidsson var absolut kung och gjorde 2 mål och 2 ass. Hoppas verkligen LHC lyfter sig från det här. Hoppas Niklas "Pajen" Persson får sitt efterlängtade SM-guld. Det enda aspekten jag inte unnar LHC ett SM-guld är deras supportrar som är totalt under isen vissa gånger.

***

Tråkigt det här på Stockholmsderbyt igår. Riktigt illa. Sådant ska inte få hända men det händer ändå. Jag skäms över svensk fotbolls fans ibland. Om man ens kan kalla de fans. Sorgligt är vad det är. Dessutom så vid ett-tiden på natten så möttes supportrar upp och slogs. Ännu mer illa.

***

Nej nu lär jag springa så jag hinner med Pendeln till Spånga och sen ta bussen därifrån. Tjohej

Over and out!

/#3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att alla är jättenöjda med Lind. Tänk om man fick behålla alla spelare men var nöjd med.

Leksand bestämmer inte över spelares viljor.

Patrik Nilsson sa...

I FK läste jag att varken ledning eller spelare var nöjda med honom så det verkar lite konstigt...