lördag 5 april 2008

Västerås ska invaderas hur det än går....

Vad ska man egentligen säga om gårdagen? En Örn som inte fick sina vingar att fungera för fem öre och ett lag som verkade mer intresserade i att längta efter 23.10-travet. De enda som både jag, och Tomas Kempe, kan ge cred är kedjan med Ollas, Ene och Hägga. Det är de som kämpar varje match och om det så står 0-8 eller 15-1 så kämpar de lika mycket för det. Jag är nästan kär i de spelarna men sen händer det inte mycket med laget.

Jag skrev för både Leksands IF och Eurosport igår och det var kämpigt att försöka vara objektiv i sina rapporter. Känslorna ville gärna svalla över i en islka att skriva ur sig väldigt elakt men det gick bra ändå. Just nu anser jag att Mr. Eagle kan skita i det här och åka hem. Han betedde sig riktigt dåligt igår. Kempe ville byta ut han redan efter första perioden men han sa att han var okej och fortsatte. Det skulle inte Kempe gått med på och efter att han släppt in sitt femte mål för kvällen fick Kempe nog och bytte ut han. Efter det så började skiten. Han vägrade öppna båsdörren som andremålvakter brukar göra i Sverige och han vägrade möta pressen efter matchen. Tycker man borde stå för vad man gjort och inte bara gömma sig. Visst man förstår ju besvikelsen men herregud.

Innan jag ens skrivit klart matchrapporten för Leksands IF fick jag inte mindre än åtta(!) arga mail. Jag citerar några här utan namn på avsändarna:

"LÄGG NER HOCKEYN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

"Hej ! Förlorar man upprepade gånger mot ett divisions lag som t.ex. Rögle så undrar man om laget vad leksand är för ett lag och vilka sk spelaresom finns i laget, det börjar nu bli riktigt pinsamt att Leksand förlorar år efter år i kvalserien. Varför varva älderstigna och omotiverade spelare när det finns unga och hungriga spelare ?"

" Hej! Ursäkta att jag stör, men såhär i frustrationens tider gör man allt möjligt galet..

Tycker bara att någon, vem som helst, borde kunna framföra frågan "Kom ni på i efterhand att ni skulle kämpa?" till laget.. Någon borde tejpa upp det i omklädningsrummet. Dessutom borde a-laget åka ner till Mallorca, ta lite semester. Låt J20 spela sista matcherna. Går nog fan bättre. Fyfan! När ska man som passionerad leksing få se lite kvalitet? I den bemärkelsen att laget alltid ger allt. Att laget alltid sliter och kämpar. Att laget spelar med insidan av huvudet. Att föreningen inte värvar med "skygglappar". Vore ju ett önskemål att nästa säsong innebar fler succé-värvning, betraktat från prestation, än antal totalfloppar. I år var Nielsen, Prochazka, Belfour och Grosek flopparna. Succéerna var Lind, Petrovicky och Jackman. Bättre i år förvisso.. Man börjar dock bli less.. Milt uttryckt.."

Ska man säga att Leksingar är medgångsupportrar? Ja vissa i alla fall! Resan till Västerås imorgon skulle bli en av de största resorna någonsin. Nu blir det inte så då en, jag citerar, "jävla massa som lämnat återbud". Tycker det är riktigt dåligt. Visst det är nästan kört men då ska man skita i att följa laget i ens hjärta? Tycker det är förbannat dåligt. Det måste till en bättring hos massor med folk som säger sig vara Leksingar.

***

Fick ett svar från en kompis per sms nyss. Jag frågade "Jag hoppas att du inte är en av de många som lämnat återbud imorrn...". Fick detta riktigt sköna svar: "Det skulle jag aldrig! Igår i slutet av matchen var det bara jag och några bredvid mig som skrek så in åt helvete och jag togner min halsduk sist av alla. Trogna leksingar följer Leksand!" Det sista tror jag flera personer behöver ta till fasta på.

***

Är i Mora just nu hos Robin och imorrn ska vi till Västerås och sjunga halsarna av oss till det lag vi älskar mest. Inget kan få mig att avstå dessa matcher som är kvar i kvalet.

Men ser jag inte Magnus Hedlund, Markus Persson och Eddie Läck imorgon på isen så visar det vilken dålig stake Tomas Kempe har. Och jag hoppas verkligen att han vågar bänka Mr Örn. Men då finns väl risken att han åker hem till sitt kära Kanada. Jag skulle då bli lycklig.

Over and out

/#3

2 kommentarer:

Hampus sa...

Risken finns väl att man inte riktigt vågar bänka Ed för att man är rädd att han sticker hem då.
Men det kanske är lika bra om han gör det, som sagt.
Han borde pyssla med sin jakt istället, då har han en anledning att röra sig långsamt och bara titta.
Kanske en lite överdrift men just nu känns det så.

Anonym sa...

Eftersom jag redan börjat om en gång så skulle jag aldrig börja om igen, då hoppar jag hellre av helt. Då blir det ju så att jag hoppar in med ettorna nu, eller tvåorna nästa år om jag går klart här.

Dom läser exakt samma saker, så det är ingen skillnad med själva studierna...