tisdag 22 april 2008

Rånmisstänkt? Nej!

Fan att man aldrig hinner blogga nu när man är i Stockholm. Det blir alldeles för lite av den varan.

***

Leksand har gjort klart med Marcus Jonasén som de flesta redan vet. Gillar den värvningen skarpt och hoppas verkligen att han kan bli den spelartyp som Leksand behöver. En ung, svensk spelare som inte är rädd för att smälla på. Och han är inte speciellt liten heller. Runt 195 cm lång och väger 98 kilo. Ingen man vill möta i en mörk gränd.

***

Men Leksand gör sig av med fler spelare också. Idag blev det klart att Michal Grosek försvinner och det är jag oerhört glad över. Den mannen gjorde inte många glada. Även Herman Hultgren kan försvinna MEN kan ändå finnas i klubben nästa säsong då man har en uppgörelse med honom att man löste kontraktet men kan förhandla om ett nytt om ledningen vill det. vet inte hur det kommer att fungera men det blir säkert skitbra det där. Även Mike Rådde och Victor Enmalm kan få lämna klubben. Två av klubbens lovande juniorer. Illa det.

***

Liverpool spelar ikväll CL-semifinal mot Chelsea och jag hoppas ju verkligen att Pool vinner mot de där jävla miljongossarna med Abramovitch i spetsen. Har ju startats ett ordkrig där Drogba säger att han "inte är ett dugg rädd för Liverpool" och Gerrard säger att den aura som finns på Anfield inte finns på Stamford Bridge. Sedan har Rafael Benitez gått och sagt att Torres kommer avgöra för Pool ikväll. Vi får hoppas att Torres avgör som Rafa säger och kunna spela på resultatet på Stamford Bridge sen. Blir godis och läsk-kväll ikväll framför tvn med Marianne och Åke alltså.

***

Trodde jag skulle bli misstänkt för rån igår. Jag gick på bron över järnvägen och såg att en polisbil med blåljus svängde in vid nergången vid tunnelbanan i Sundbyberg. Jag gick från jobbet och klockan var vid 22 ungefär. Tänkte inte mer på det och tittade rakt fram och gick som vanligt. När jag var mitt på bron såg jag bussen som jag skulle med åka förbi och jag fick springa för att hinna med den. Förmodligen trodde väl polisen när jag sprang där på bron att jag var rånaren eller nått för när jag klev på bussen svängde en polisbil (vet inte om det var samma) in framför bussen och frågade chauffören om han hade sett någon skum person som sett lite nervös ut kliva på. Och där satt jag, andfådd som om jag sprungit från ett rån eller något. Trodde verkligen de skulle ta ut mig och prata med mig. Men som tur var gjorde de inte det och jag kunde komma hem till Marianne och Åke som satt uppe och väntade på mig. Tur för dom, annars hade de fått vänta ännu längre.

***

De var allt jag hade att skriva idag. Det blev ganska mycket ändå :)

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: