torsdag 10 april 2008

Nederlaget behandlat

Sitter här nu framför datorn och har fått lite perspektiv på vad som egentligen hänt. Det blir Allsvenskan ett år till. Ett år till i skiten. Men det kändes inte så för jävligt som jag trodde ändå. Trodde jag skulle ligga i sängen och sörja ända till ikväll då man möter Malmö hemma men det har gått att leva livet som vanligt ändå. Varför har det då inte varit så illa med mig? Jo för jag är stolt över våra krigare. Jag är stolt över vad dom har presterat den här säsongen. Det var värre förra året då t.ex. Saarela slutade producera när Rautakorpi sade att han skulle avgå mitt i brinnande slut av säsongen och laget inte gjorde sitt absolut bästa tror jag.

Fast det är en match kvar vill jag hylla flertalet spelare som höjt sig över mängden. I grundserien var ju Jens Bergenström, Micke Karlberg och Janne Huokko de mest framträdande. Även Örnen gjorde det bra i grundserien och då tänker jag mest på klubbrekordet med att hålla nollan mest minuter i rad. I kvalet höl lhan också sin sjunde nolla för säsongen och slog också då klubbrekord. Måste också hylla fjärdekedjan med Jesper Ollas, Johan Eneqvist och Johan Hägglund som är den enda kedjan som kämpar genom varje match i hela serien och verkligen kämpar och tacklar och håller i puckarna på ett utmärkt sätt. Dock har poängproduktionen inte blivit speciellt hög hos "J-kedjan" men jag tror inte dom är till för att göra poäng heller.

I kvalet är hyllningarna självklara. Robert Petrovicky och Ric Jackman. Det är dom som hållt upp laget i kvalet. Även "J-kedjan" har varit duktig men inte som i grundserien. Bergenströms och Huokkos poängskörd i kvalet jämfört med serielunken har varit under all kritik och därför får de inte mer än godkänt.

***

Ikväll är det sista matchen alltså och ska jag vara ärlig så hoppas jag för en gångs skull på förlust. Jag vill verkligen att Leksand ska avsluta värdigt men inte att de ska vinna och hjälpa upp Mora ännu en gång. Det skulle kännas ja.. inte bra. Men om det blir så får man ta det och ta alla gliringar på att Mora är bättre. Men då kan man stolt säga att det bvar tack vare Leksand som dom gick upp.

***

Hörde roliga historier på bussen igår om Jesper Ollas. Han gillar verkligen inte Calle Steen efter vad som hände den där säsongen han var förjävlig. Steen hade gått ut i pressen och sagt att Superstars inte gav laget tillräckligt med stöd. Då skickade han ett sms till någon (nämner inga namn) som satt i bussen igår och skrev: "Kom till arenan på träningen idag så ska du få se". Han gick dit och såg inget ovanligt förrän alla i princip hade gått av förutom Ollas och Steen. Då slänger Ollas handskarna och hoppar på Steen som en vilde. Man talar inte illa om Superstars för då får man med Ollas att göra.

En annan gång var den här säsongen. Ollas såg att Steen stod och tryckte i den utdragna spelargången och när han kom in i båset efter sitt byte kallade han till sig Bonde som skickade ett sms till den killen med en önskan om en ramsa som förmodligen var en ramsa om att Steen inte vågade vara med. Var annars händer sånt mitt under en match? Där kan man tala kontakt mellan spelare och supportrar.

***

Anmälde mig till första bortaresan i Allsvenskan nästa säsong. Iallafall 80% av våran buss anmälde sig dit. Datum och ort spelar ingen roll. Vi ska dit ändå.

***

Malmö ikväll alltså. I bussen hem igår bestämde vi två saker som vi vill skulle gälla till den matchen.

1. Förlora så Mora inte går upp.
2. Se till att Calle Steen blir utbuad och sedan utburen på bår.

Nu kan jag inte hjälpa till med det senare då jag sitter på pressläktaren och måste vara neutral.

***

Ska träffa Jessica imorrn igen. Har snackat mycket med henne på msn och träffade henne första gången på matchen mot Brynäs borta. Riktigt rolig tjej det där. Hoppas man får chansen att träffa henne fler gånger än den i Gävle och den ikväll.

Skulle träffa Emma i Gävle också men det gick åt helvete rent utsagt. Parkering kostar ju i Gävle och då gick det inte för henne att komma fram dit vi skulle gå in. Jag kunde heller inte ta mig därifrån vi skulle gå in av säkerhetsaspekter. Tyvärr. Får bli en annan gång.

Har inget mer just nu

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: