torsdag 17 januari 2008

Allt och inget

Stämningen i Leksand i år är mycket bättre än på många säsonger. Jag såg en träning förut där Juha Lind och Jesper Ollas bytte klubba och lirade båda med fel vinkel. Vilket proffslag gör det egentligen? Det är så härligt att se och som jag hörde en sa just då om den saken: Hade någon gjort det där när finnen (Rautakorpi) varit tränare hade de fått bänken"

Det skulle jag mycket väl tro på. Då såg jag inga träningar och var inte så nära inpå laget som jag är nu men det skulle inte förvåna mig.


***

Läste en krönika på leksandsif.se av Anton Trotzig (min klasskompis men nu tar jag ingen hänsyn till det). En krönika som är väldigt bra skriven och ja överhuvudtaget bra. Det som är negativt är att han är så positiv till ämnet han skriver i. Roman Vopat. Han anser att han håller sig mer från utvisningsbåset iår. Håller jag inte med om. Han kan visst vara en skitskön kille utanför isen men på isen är han en stor tönt tycker jag. Onödiga utvisningar i tid och otid. Visst man älskar stenhårda tacklingar men när handskarna är uppe i huvudhöjd så har man ingen hum om vad en riktig tackling är.

Dessutom så anser Anton att han får utvisningar bara för att han är större. Men vilka får inte det? Lance Ward i HV71, Mike Siklenka i LIF förra året (iofs så var försökte Siklenka sätta in huvudlösa tacklingar men ändå. Bara titta här och här hur brutal han kan vara) och många nadra. Men det som dock utmärker Vopat är att han aldrig viker undan en fight. Blir någon förbannad och sopar på Vopat då har dom mött döden i vitögat måste jag säga.

En som däremot kan tacklas rent är Libor Prochazka. Han kan det där med att sätta in en tackling. Underbart! Det är inte många som kan tacklas både hårt och schysst. Hoppas han blir kvar i LIF länge.

***

Fick dessutom en mailadress idag. patrik.nilsson@leksandsif.se. Nu börjar journalist karriären när man fått en egen mailadress. Dock är den kopplad till min hotmail patriknilsson25@hotmail.com och jag kan då bara ta emot via @leksandsif.se och sedan svara (om det behövs) via @hotmail.com. Ville bara glänsa lite.

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

För varje ful tackling Vopat gör har han satt 5-6 bra. Minst. Ibland 10-12 st.