onsdag 9 januari 2008

På fredag vet vi...

...förmodligen. Då ska chief Mikael Lundström chatta med supportrarna och det är nog ett grepp antingen för att kunna avslöja om man har något nyförvärv på G eller om "The Finnish Flash" (Teemu Selänne). Ett smart grepp om du frågar mig. Nu får supportrarna veta att det inte blir någon Selänne. Det har jag trott ända sen det ryktades om det men man vet ju aldrig med den gode Lundström. Hur som helst vet jag inte om han kommer men jag tror inte det. SÅ det inte blir några komplikationer.

Punkt.

***
Har jobbat med Star-TV idag och stod bakom kameran och redigerade. Intervjuade Tomas Jonsson och Juha Lind. Man tänker inte på att Jonsson är en bland de tre stora i svensk hockey som vunnit OS-guld, VM-guld och Stanley Cup. Otroligt egentligen med en sån legend. Men bara för att han är tränare tänker man inte på det. Hade han fortfarande spelat hade man nog varit lite mer nervös. Tur att det var han vi intervjuade och inte Kempe. Kempe märker man på att han inte har haft så mycket kontakt med media tidigare och han är väldigt fåordig. Jonsson däremot ger många och långa svar (just vad vi "journalister" vill ha). Det märks att han varit och lirat "over there". Där är det ju sånt stort mediauppbåd så det står härliga till. Det ger mediaträning om något ger det.

Fick reda på av Thirus idag också att han ser gärna att jag jobbar mer med leksandsif.se. Han sade något om att jag var en "statistikmänniska ut i fingerspetsarna". Det kan jag väl hålla med om för jag har alltid varit fascinerad av det där med räddningsprocent, snittpoäng och liknande. På något sätt är det roligt och det är mycket matte. Annars gillar jag inte matte nämnvärt men när det gäller sportstatistik kan jag hålla på att räkna hur länge som helst. Konstigt.

***

Och nu kör det igång igen. Innebandyn. Har längtat efter att grabba tag i klubban igen. Har halva säsongen kvar nu och det har väl inte gått sådär jättebra. 3 vinster, 4 oavgjorda och 2 förluster på 9 matcher. Här följer matcherna:

Insjön-Kvarnsveden 5-1 (1-0, 1-1, 3-0)
Harnäs-Insjön 4-7 (1-3, 2-2, 1-2)
Insjön-KFUM Falun 6-6 (2-5, 2-0, 2-1)
IBF Falun Ungdom-Insjön 4-2 (1-0, 2-0, 1-2)
Insjön-Alba 5-10 (2-2, 1-5, 2-3)
Insjön-Ludvika 4-4 (1-1, 2-2, 1-1)
Insjön-Aston 6-4 (2-2, 1-1, 3-1)
Kvarnsveden-Insjön 4-4 (3-3, 0-0, 1-1)

Totalt 24 perioder spelade där vi vunnit 8 av dom, spelat 11 oavgjort och förlorat 5 stycken.

Den nionde matchen var mot Skönvik borta där jag inte var med och vet inte hur det gick. Enda jag vet är att den blev oavgjord men tack vare att Skönvik är så sega på att lägga in resultat så vet jag inte resultatet än.

Där kom statistiknissen fram igen.

Over and out

/#3


Inga kommentarer: