måndag 21 januari 2008

Damer

Det är inte ofta det skrivs om det men jag måste bara få skriva om damhockey. Många hockeyfantaster säger t.ex. "Det är inte riktig hockey" och "Man få ju inte tacklas vad är då meningen?". Och så vidare. Men Jag gillar damhockey. Visst jag är inte på många matcher men ändå så måste man berömma alla som håller på med det. De flesta jobbar ideelt och det är inte alls samma som herrarna. Herrarna kommer med sina feta löner medans damlaget jobbar eller helt enkelt går i skolan på fritiden. Den yngsta i Leksands damlag är bara 13 år. 13 ÅR! Skulle Leksand ta in en så ung så skulle det bli liv i luckan. Men när medelåldern i damlaget är 18.08 år så förstår man lite. Endast 5 spelare av lagets 25 spelare är över 20. Imponerande. Dessutom så har ju två av lagets spelare, Cecilia Östberg och Klara Myrén, 17 respektive 16 år, spelat i seniorlandslaget. Ännu mer imponerande!

***

Nu är man också nära en praktikplats på Eurrosports redaktion i Stockholm. Fy fan vad kul det skulle vara. Inte många som skulle få den chansen. Det är tur man har kontakter. Tänk på två år på media så har jag fått TRE (!) jobb. Först Innebandymagazinet, sen fick jag min apu på Ejendals Arena med Star-TV. Började då skriva matchrapporter för leksandsif.se och en gång behövde Eurosport någon som kunde livekommentera deras match och sedan har jag bara fått fortsatt att göra det och nu alltså har jag frågat om jag kan få praktik där och han (Peter Juman, nyhetsredaktör) såg inga problem i att jag skulle kunna vara där.

***

Märker att jag har mindre och mindre att skriva om. Jaja det får räcka för idag

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: