söndag 20 januari 2008

match idag

Match idag för LIF mot Almtuna och man gjorde en dag på jobbet enligt många. Jag var själv inte på matchen men skottstatistiken 44-17 säger väl det mesta om att dom dominerade matchen som dom brukar göra i Ejendals Arena. 4-0 blev slutresultatet men det kunde uppenbarligen varit mer. Lite äckligt var att Challe Karlberg innan matchen på en inför intervju med Star-TV sa att Ollasstrutar och de gjorde han. Kylig känsla.

***

Har haft fullt upp idag. Klev upp 9 och var på plats i Insjön klockan 10 för att döma Insjön-Gustafs i pojkar division 7 klockan 10.30. Gick helt okej och inga som helst problem. Sen skulle jag döma pojkar division 5 klockan 12 mellan Insjön och Långshyttan. Insjön vann med 21-1 och tränaren för Långshyttan var en stor fjant. Han var skitförbannad efter natchen och när jag tackade han efter matchen och sa bra match sa han: "Nej det här var den sämsta jävla matchen vi någonsin gjort". Men jag brydde mig inte.

***

Spelade match mot Harnäs idag också. Vi vann med 11-3 och spelade bra endast de två sista perioderna som vi vann med 6-3 och 5-0. Alltså 0-0 i första perioden. Gjorde själv 10-3 målet och jag har fortfarande inte gått av en match utan att jag gjort en poäng med min nya klubba. Äckligt. Har spelat tre seriematcher sen jag köpte den. Aston hemma, Kvarnsveden borta och som sagtt Harnäs hemma. 1 mål och 1 assist mot Aston, 1 assist mot Kvarnsveden och 1 mål mot Harnäs.

Sen har jag också spelat i skol-dm med den och gjorde då ett äkta hattrick. Det ni. Som back också. Mitt andra sen jag började spela på lite högre nivå.

***

Rykten ja. Det ryktas nu om att tjecken Michal Grosek ska vara på väg till Leksand. PÅ elitprospects är han upsatt som rumours med en papperstidning som källa. Alltså går det inte att läsa på nätet tyvärr. Hoppas verkligen p åhonom. Fart, explosivitet, styrka och målsinne i ett paket. Det vore något.

Over and Out

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

jasså så nilsson har också en blogg :) kul att få en till blogg att läsa.. :)