måndag 14 januari 2008

Dagens nyförvärv

Det har varit stor hysteri runt LIF och dess nyförvärv som ska komma. Presskonferens den 6 januari har en del sagt. Andra säger att en viss spelare bestämmer sig för Leksand den 31 januari. han jag pratar om och som det varit sådan stor hysteri om är Teemu "The Finnish Flash" Selänne. Jag vet jag har dragit upp honom på tapeten förut men kan inte släppa det att vissa försöker läsa mellan raderna hela tiden. När Micke Lundström chattade så skrev han att Selänne aldrig varit aktuell för LIF. Direkt började spekulationerna på Leksand Superstars forum. Tar ett citat som var så klockrent att jag inte kunde skriva det bättre själv från signaturen Fyllot:

"Vill också passa på att kommentera hur befängt det är att försöka feltolka ML's avfärdande av Selänne-ryktet.. Herregud, för att han nämner något om hans träningsdos betyder det väl knappast att han skulle ha kontakt med spelare.. Come on! Läs vad som står istället för att försöka hitta något mellan raderna som inte finns där. Nu tar vi alla fram stooora spaden och begraver det här ryktet för alltid.
Tack"

Äntligen någon som går emot strömmen på forumet och inte bara håller med. Jag skrev där en gång att jag tyckte Hultgren hade sin förtjänade plats i gruppen och direkt blev det en rabalder om hur värdelös han var. Nyligen drogs han upp igen och nu var det en smart (inte ironisk) perosn som hyllade Hultgren för att han aldrig gnäller och tar sin plats i laget om den så är på bänken eller på isen. Och nu började folk hålla med honom.

Vad gjorde jag för fel?

***

Tillbaka till nyförvärv då och då kan jag berätt att Leksand inte gjort klart med en spelare utan en fysioterapeut. Curtis Bell heter han och det är nu hans uppgift att hålla spelarna friska och krya genom massage och liknande. Kan gissa att Belfour haft ett finger med i spelet av värvningen eftersom han kommer från samma klubb som Leksand hämtade Belfour från, Florida Panthers.


Nu vore det väl fan om inte Mikkola ska komma tillbaka!


***


All for now. Over and out!


/#3

Inga kommentarer: