tisdag 8 januari 2008

Den som väntar...

...på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Men jag tycker att man väntar alldeles för länge på vissa saker.

Till exempel så väntar många på ett nyförvärv för Leksand vilket jag tror kommer komma men ingen som det har ryktats om hittills. Jag tror chief Mikael Lundström har ett ess eller två i rockärmen som han drar fram nu till allas förvåning då dom väntat sig Teemu Selänne.

Eller så kan det vara så att Selänne har skrivit ett kontrakt med Leksand men att M.L inte vill gå ut med det förrän alldeles innan transferfönstret stängsför att då överraska alla andra kvalseriekonkurrenter genom att ha ett starkare lag än dom trodde.

Den senare hypotesen tror jag inte särskilt mycket på då Teemu själv i en intervju sagt på frågan om ryktet om spel i Sverige:

Selanne did get a laugh when he was asked about rumors that he was going to play in Sweden.

"I don't know where that came from," he said. "It's funny how these rumors get started. Maybe for the national team."

Då var det sagt


Annat som man väntat på länge, iallafall jag är att innebandyn ska köra igång igen. Klubban har stått alldeles för länge i hörnet inne i tvättstugan (där jag förövrigt har alla mina grejer som skor, klubba etc.) och samlat damm. Nu har det ju inte varit så länge sedan jag spelade, lite mindre än en månad men för mig är det mycket. Jag har inte tränat ett dugg under julhelgen och det börjar bli dags att träna bort maten därifrån.

På tal om innebandy så gav Bummba mig en passning som jag tror inte jag kommer förvalta så väl. Han sade till Per Nordström, domaransvarig på DIBF (hans blogg här) att jag var ungefär lika bra som han. Jo tjenare i bananlådan. Killen med över 100 matcher som fotbollsdomare (Han ska börja döma division 4 herrar nästa år) och som blivit kallat allt vet fan som domare och kan hantera såna spelare, ledare och föräldrar. En annan har dömt högst flickor 13 7-manna där och aldrig varit med om en strulig spelare eller ledare. Dessutom var han så bra under Gorbys cup att han fick döma finaler och dam- och herr-matcher. Där ligger man också i lä med pojkar division 4 (födda 94) som högst. Och det var med honom. Ska kanske döma Viking Line Cup med honom. Får se vad Nordström tycker om en om man blir med.


Imorrn blir det till att göra Star-TV också. För dom som inte vet vad det är så är det Leksand IF:s egna webb-tv som man jobbar med. Som APU (ArbetsPlatsförlagd Utbildning) ska också sägas. Ska bli ett inför match inslag om bortamatcherna mot AIK imorrn och Oskarshamn på fredag. Skönt att man får stå bakom kameran i alla fall.

Fick en ny klassföreståndare idag i våran fotolärare Daniel Eriksson då våran tidigare Martin Lindtsröm slutat bara sådär. Uppeenbarligen hade han väl något annat på G. Inte mig emot. Ingen gillade honom ändå så :P

Over and out

/#3





Inga kommentarer: