onsdag 16 januari 2008

Spelare lämnar

Idag gick Leksand och Niko Mikkola skilda vägar. Finnen har varit skadad hela säsongen och man tror inte att han kommer tillföra något till kvalserien. Men samtidigt är det nog bra att han fick gå. En skadofylld säsong för honom när han spelade i Mora redan säsongen 04/05och hann då bara göra 12 matcher. Förra året var han en av de som plockade mest poäng men i år har det alltså inte blivit en match för finnen i seriespel. Visserligen så har han en tuff spelstil och går in stenhårt i alla närkamper trots sin storlek (173 cm, 77 kg). Jag får önska lycka till till honom i vilken klubb han än kommer spela i.

Men är svensk hockey för hård för vissa?

***

Märker att jag skriver mindre och mindre inlägg varje gång. Det finns kanske inte så mycket att berätta i mitt liv. Gud så tråkigt liv jag har.

***

Men ännu tråkigare, eller dom kanske inte tycker det, liv har dom som hela tiden försöker få rykten att gå. Teemu Selänne var säkert något som någon bara kläckte ur sig sen var det ute. Och att man fortfarande hoppas på Petteri Nummelin som är upsatt i Minnesota Wild's uppställning men inte spelat de senaste matcherna. Bisarrt. 20 spänn kostar det mig om Nummelin kommer. Men i och för sig så hade jag fått slänga Anton i älven om Selänne kom hit så förmodligen kommer jag tjäna in 20 kronor för han är så dum och ska slå vad om det:

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha

Nummelin kommer;)

//Anton