söndag 30 mars 2008

2-0, 2-0, 2-0!!!


Vilken stämning. Jag säger bara vilken stämning. Ovan är tifot som LTC gjorde inför tredje perioden. Riktigt snygg flagga. Det var en sån äcklig stämning så man nästan saknar ord. Jag somnade inte igår förrän klockan var fyra på morgonen öfr att jag var så uppspelt. Usch det är inte bra det här för hjärtat.

***

Matchen då. Nja inte något direkt skönspel från något av lagen. Men Moras problem märktes. Man har ingen målskytt. Man sköt 50 skott mot Jacob Markström i matchen mot Brynäs omgången före och gjorde två mål. Igår sköt man 41 skottt mot Örnen och gjorde inte ett enda. Det är riktigt dåligt. Kul för Ric Jackman som gjorde en riktigt bra match och stod för ett mål och en ass.

Men lite kritik måste jag dela ut och kängan idag får Michal Grosek. Ända sedan han kommit hit så tycker jag han bara glidit runt på en skridsko och inte gjort någon speciell nytta. Igår haka han sönder motståndarna och det var tur att han inte fick mer än två utvisningar för hakning. Jag blir nästan förbannad på karln. Att han inte försöker ta i och åka ikapp för att sedan ta pucken. Nej han ska glida efter och upp med klubban i magen på motståndaren. helt onödigt och igår fick han en sådan utvisning med 2,5 minut kvar av matchen. Då kunde ju självklart Mora ta ut målvakten och spela sex mot fyra. Tur att Leksand hade en så bra box och en omutlig målvakt.

***

Hade en sjuk dröm inatt. Drömde att jag satt på pressläktaren på sista matchen i kvalet mot Malmö. Tre minuter kvar av matchen leder Leksand med 3-0 och i Västerås så leder Västerås mot Brynäs emd 4-1. Det gör att Leksand tar över Brynäs andraplats i kvalet och är klara för Elitserien. Jag springer ner och visar mitt presskort och tar mig ända ner till isen för att delta i kramkalaset på isen efter matchen. helt sajukt. Har aldrig drömt något sådant. Hoppas verkligen den slår in.

***

En liten kul grej hörde jag då min polare Joacim "Bummba" Eriksson dömde SM-final för F15 för några dagar sen. Han var 110% säker på att bollen skulle gå ut över sargen men den skruvade sig ner i hörnet och han blåste. Han redde dock upp situationen genom att ta upp bollen, titta på den en sekund innan han sa ljudligt inför ett fullsatt FK Arena: "Trasig!". Han slängde bollen långt bort så ingen skulle se att den egentligen var hel och tog sedan en tekning. Där kan vi prata kyla i situationerna.

***

Nästa match är mot Mora borta på tisdag. Självklart ska jag vara på plats och sjunga LIF till seger. Första gången iår jag drar på mig matchtröjan. Äntligen!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: