tisdag 18 mars 2008

Bandit är det bästa

Nu är det nära. Kvalserien a.k.a Helvetesserien a.k.a säkert något annat också är vad vi har att vänta oss. Många säger att de är hur nervösa som helst och drömmer mardrömmar att vi inte går upp. Det kan vara ett bra tecken på att man är taggad. Men jag känner ingenting riktigt. När jag snackat om kvalet med polare och liknande så har jag inte känt att hjärtat rusar upp riktigt. Men nu kändes det lite äckligt för det gjorde just det. Det visar väl att man börjar bli lite nervös. Som jag skrivit tidigare är det Malmö borta imorgon innan det är två hemmamatcher mot Brynäs och Västerås innan man åker ner till Skåne igen för att möta Rögle. Det kommer bli en riktig helvetesserie tror jag definitivt och det kommer hänga på sista omgången vilka som går upp. Jag tor det kommer vara ett riktigt getingbo längst upp i serien med Malmö, Brynäs, Leksand och Mora. alla lag kapabla att spela i Elitserien nästa säsong. Nu tänker ni väl: "Mora har väl inget i ES att göra?". Men varför inte? Jag ser de mer än gärna i Allsvenskan medans LIF tar sig upp men trots det så kommer jag då också längta efter derbyn mot just MIK. Man har lite dubbelmoral där tyvärr.

***

Vad har Bilddagboken gjort? Det de har gjort måste vara det fulaste i världshistorien. En ny design är vad som gjorts och den är verkligen inte snygg. Och jag verkar inte vara ensam om att tycka det. Massor av bilder har lagts upp där det står hur dåligt bilddagboken blev. Och jag håller med!

***

Tänkte i morse att jag skulle ner och fiska idag istället för igår. Men då ska det snöa och blåsa istället. Jag blir bra less. Man hinner aldrig göra det man vill egentligen och sen fastnar man här när man egentligen vill göra något annat. jag måste sluta sitta vid datorn så ini helvete mycket. Minst tre-fyra timmar om dagen har det blivit i flera veckor. Inte bra!

***

Har pratat om Bandits webradio tidigare och det är massor med låtar som jag hört för första gången där under de senaste veckorna som har hamnat i min winamp-spellista. Bland annat dessa:

Bullet for my Valentine - Scream, Aim, Fire

Fall Out Boy - Beat it (Cover på Michael Jacksons låt)

Flogging Molly - Requiem for a Dying Song

Nightwish - Bye Bye Beautiful

Seether - Fake it

Volbeat - Sad Man's Tongue

Pantera - Walk

Detta är riktigt bra låtar som jag rekommenderar er att lyssna på. Även ett band som heter Sonic Syndicate är riktigt bra som jag kan rekommendera. Mitt favoritband faktiskt.

***

Imorgon är det föreläsning med Daniel Wallentin som regisserade Ett Öga Rött. Kan bli intressant. Sen är det påsklov. Mycket skönt!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: