fredag 28 mars 2008

Derbytime!


Det blev vinst mot Rögle igår men Leksand var riktigt illa ute ett tag. Man låg under med 1-2 efter två perioder men ryckte upp sig i sista och vann den akten med hela 4-0. Slutresultatet skrevs alltså till slut till 5-2 efter mål av Jonas Elofsson, Morten Green, Pierre-Edouard Bellemare, Mikael Karlberg och till sist Robert Petrovicky som imponerat hittills i kvalet. Han har visat upp ett helt annat spel i kvalserien än i serielunken. Jag är minst sagt imponerad av slovakens spel på sistone. En annan som imponerat hela säsongen är fransmannen Bellemare. En riktig krigare det. Tacklar och dribblar och håller på och jag tycker han är så jävla bra för att ta det på ren svenska. Han kom på try-out-kontrakt och alla rynkade på näsan. "En fransman? De kan väl bara spela fotboll dom?" var det många som sade. Men vi har nu märkt att vissa av de kan spela hockey också.

***

Imorgon väntar en av de roligaste matcherna på hela säsongen. Leksand-Mora hemma i Ejendals Arena. Jag tror det kommer bli en riktigt grinig historia. Jag skulle inte bli förvånad om det hamnar uppåt 100-200 utvisningsminuter. 200 kanske var att ta i men en hel del kommer det bli iallafall. Men Mora kan bli svåra. I matchen mot Brynäs igår vann man skotten med hela 50-15(!). Men ändå blev det bara 2-2 och Mora var till och med sju sekunder bort från att förlora matchen. det tyder på att Mora har ingen riktig målskytt so m man hade när Pavel Brendl var i klubben. Toni Dahlman värvades osm målskytt men har misslyckats. Johan Lindström värvades som målskytt men misslyckades han också och han hamnade i HV71 där han helt plötsligt började göra lite mål.

Om vi ska komma in på matchen imorrn igen så tror jag det blir en jämn och målsnål historia. Varken Ed Belfour eller Juha Pitkämäki vet vad det här handlar om då de är utlänningar men de kommer förstå så fort matchen drar igång vilken rivalitet det är mellan klubbarna och de kommer nog täppa till totalt. Uddamålet kommer avgöra men åt vilket håll vågar jag inte säga. Hjärtat säger helt klart Leksand men hjärnan vill inte riktigt hålla med. Det kommer förmodligen bli förlängning men det skulle inte mina nerver klara av. Vi får se imorgon hur det går. Jag kommer vara på plats.

***

Har tränat fotboll men var verkligen inte på topp idag. hade gärna stannat hemma och vilat men man måste träna.

Over amd out!

/#3

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för din kommentar =)
men måste fråga en sak, vet inte vem du är och du vet inte vem jag är så därför måste jag fråga vad du har mot mig ? du är ju inte sådär jättetrevlig i vissa av dina kommentarer. jag kan absolut ta kritik men tycker att dina förra kommentarer var lite tråkiga, är det så att du inte gillar min blogg så är du absolut inte tvingad att läsa den
mvh Sporttyckaren

Anonym sa...

Jag håller faktiskt med sporttyckaren här. Tryck inte ner i onödan, utan ska man komma med kritik så ska den vara seriös, även om den är åt det negativa hållet.

Heja LIF imorgon.
För nu ska leksands if hem,
och lillebror ska ner!

Anonym sa...

jag håller med sporttyckaren och söderlund till punkt och pricka!