lördag 22 mars 2008

Förlust igår tyvärr

Det blev ännu en förlust igår för Leksand i Kvalserien mot Brynäs med 2-3. Där sprack mitt tips om att de skulle vara obesegrade på hemmaplan hela säsongen inklusive KS. Iallafall så var jag väldigt hoppfull inför matchen och redan en timme före match så var det fullt på Leksands klacksektion även kallad Norra Stå. Jag rös ärligt talat och sådan stämning innan matchen har jag aldrig varit med om. Huva.

Tillbaka till matchen så var det hur nervöst som helst för en annan. Man ska ju hålla sig neutral på pressläktaren sägs det men det var det minsta jag var. Jag skrek till en början iallafall men efter en tillsägning av Robin att jag skulle lugna ner mig så blev det lite bättre. Behövde jag skrika så drog jag de i händerna. Usch det var så nervöst så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Mennär Leksand gjorde 1-1 och 2-1 blev jag lite lättad. Men såklart så kunde den lättnaden inte hålla i sig p.g.a att Brynäs kvitterade bara minuten senare. Sen när Månsson får in sitt skott mellan benen på Belfour så då vill jag bara försvinna. han ska komma hit som en stjärna och gör ett sådant misstag och släpper in det målet. Han pratade om att "det skulle bli en utmaning att ta Leksand till Elitserien". Då så Herr Örn. Här har du din utmaning. Ett lag har aldrig tagit sig till ES efter att ha förlorat de två första matcherna. Nu kan man prata om utmaning.

***

Var relativt förbannad när jag kom hem igår. I alla fall enligt morsan. Men jag vet inte.

***

Vaknade ganska tidigt i morse av att Håkan och morsan drygade sig och då är man så förbannad när man inte får sova och de ska va så glada och pigga och ska kittla en och allt vet fan så man bara vill att de ska försvinna och man får sova vidare. Men satte mig vid datorn ett tag då innan jag gick ner och åt frukost.

Var sedan på träning mellan 14.30 och 16. Körde endast på halva då vi var väldigt lite folk. var kul det också. Avslutade med att spela "Free for all". För den som inte vet vad det är kan kolla på ett av de senaste NHL-spelen. Orkar inte förklara. En annan vann första gången och kom delad etta andra gången. Så nu Robin får du se upp för mig på tronen av detta :)

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Så länge jag är bäst, kan du bara vara näst bäst! ;)