onsdag 12 mars 2008

Himmel och helvete på bara några timmar!

Blir alldeles för långt mellan bloggarna nu för tiden. Det bådar inte gott.

***

Börjar med att jag bara måste lägga upp den klockrenaste videon på hela YouTube. Säga vad man vill men Jeff Dunham är jävligt bra. Peanut, Achmed the dead terrorist, Walter, Bubba J och Melvin är några av hans andra karaktärer men Peanut är ändå bäst. Achmed var min favorit tidigare men nu är det lätt Peanut.

En klockren dialog från klippet (Mellan 2:18 och 2:40):

P: Actually if you think about it it´s Jeffafa Dunhaaam.... dot com
J: What:
P: Jeffafa!
J: fafa?
P: You´re using an unneeded f... Jeffafaaa... DUNHAM... dot com



***

Vilken kvalserie det kommer bli då. Leksand, Mora och Brynäs. Som grädde på moset så hoppas jag att Västerås också kommer dit så jag kan gå på 8 av 10 matcher live. Det kommer bli en av de jämnaste kvalserierna i år tror jag. Dock kommer, som vanligt kanske man ska säga, Västerås/Växjö och Rögle hamna bland de lägsta. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tror jag självklart på avancemang för mitt kära Leksand. Sen tror jag på antingen Malmö eller Brynäs. Det kommer bli riktigt jämt.

***

Blev besviken alldeles nyss när jag läste Johans Blogg. Enligt honom så släpper Mora bara ut 120 biljetter till Leksandsfansen. Riktigt illa. Blev riktigt förbannad faktiskt. Tänker inte Moraledningen så långt som att de vill ha en riktig publikkamp mellan de bästa dalalagen så tänker de helt fel. Inlägget hittar ni här.

***

Det här känns ganska mäktigt. Ett snitt på 7000 åskådare per match i Ejendals Arena som har en kapacitet av 7650 åskådare kommer bli hur mäktigt som helst. Just nu får man dystra och glädjande besked om varannat. Denna kvalserie, denna kvalserie.

***

Förmodligen kommer det inte bli mycket skrivande för Eurosport för mig i kvalet. Om det blir som i serielunken att tv-matcherna inte ska liveas så blir det inte mycket för mig. De tre första hemmamatcherna sänds och jag förmodar att om Leksand är påväg upp så kommer de sända de två resterande också. Hoppas verkligen dom vill livea matcherna ändå. :)

***

Full fart den här veckan. Började igår med träning med laget 92or. Gick väl sådär men man kände sig riktigt rutinerad faktiskt och märkte saker som man annars inte märker på HJs träningar. Jag gav lite råd o.s.v och får hoppas att det går in. Annars måste jag säga att det här laget var värre än då vi var som värst för ett par år sen. Herregud vilket surr. Ingen fattade någon övning och det pratades i oändlighet när någon försökte göra sig hörd om matcher i helgen. Får hoppas att det där bara var en engångsföreteelse för jag har hört goda ord om 92orna tidigare.

Fortsatte idag med att åka till Granberget på friluftsdag i världens jävla regnväder. Blev inte sådär jättebra. Kunde åka till Trysil men tyckte att de var alldeles för lång tid i buss. Man är borta mellan 6.30 och 19.30, alltså 13 timmar, och av de 13 timmarna är 7 timmar i buss och 6 timmar i backen. Visst det är riktigt roliga backar där men nja... mer tid i buss än i backen lockar inte riktigt.

***

Träning ikväll och sedan träning med 92orna igen imorrn. Sedan förhoppningsvis match på både lördag och söndag i helgen :)

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: