måndag 24 mars 2008

Första avklarad

Första perioden är nu slut och det var en, till skillnad från de tidigare kvalseriematcherna, målrik period. Leksand vinner den med 3-0 efter att ha varit totalt överlägsna de första minuterna. Målen kom dock inom loppet av tre minuter tio minuter in i perioden. Robert Petrovicky satt två av målen, ett av de på en riktigt snygg passnig över hela banan av Ric Jackman. Det tredje gjordes av Johan Hägglund, också det efter ett friläge. En riktigt bra period av Leksand trots att man förlorade skotten med 10-11. Dock var skotten långt utifrån och inga problem för Örnen i målet.

***

En eloge dock ska Västerås unge back Anton Mylläri ha. Killen är född 1991 och spelar totalt respektlöst och trycker upp vem som helst mot sargen. Riktigt stor är han också för sin ålder. Något att se upp med i framtiden tror jag.

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att se att timrå kunde väcka känslor hos en Leksing =)
jag menar inte att jag har nyheten först utan det jag menar är att jag värdesätter sanningar och starka åsikter
Mvh sporttyckaren