torsdag 20 mars 2008

Påsklov!

Första riktiga dagen på påsklovet. Urskönt.

***

Har egentligen inte gjort något vettigt idag. Gick upp vid tolv och åt frukost för att sedan få skjuts av morsan upp till Insjön. Där skulle jag in på Clas Ohlson bara och sen åka hem. Men när bussen hem gick 13.40 och man var klar på Clas vid 12.50 så var det bara att försöka hitta något sätt att roa sig. Jag var förresten in på Clas och skulle byta ut mitt usb-minne. Utan kvitto eller kartong gick jag dit och... fick ett helt nytt. Det trodde jag aldrig att jag skulle få. Sedan var jag in på Kicks och skulle kolla på parfym. Hittade den jag ville ha men märkte att den var svindyr jämfört med en hemsida jag sett den på. Blir nog att köpa den på hemsidan i såna fall. Var sedan in på Fyndhörnan (Där åtgärdade varor som lämnats in hamnar) och kollade lite. Hittade en klockradio som går på batterier. perfekt till jag ska till Stockholm i två veckor tänkte jag och köpte den. Endast 49 kronor. Perfekt :)

Gick sedan till Statoil och väntade på bussen. Fick vänta i uppåt en halvtimme men det gick ganska snabbt ändå. Var ju fint väder ute ju.

***

Fotobllsträning ikväll i Leksand då jag har börjat lira med Insjön. Eller vi får väl se om de vill ha mig då jag gör min första träning ikväll. Konstgräs är det som gäller. Har aldrig spelat på det om jag ska vara ärlig men hoppas det går bra.

***

Förlust igår för Leksand och det r väl inte så mycket att orda om. Hurme var omutbar i Malmökassen och hur Leksingarna än försökte så räddade Hurme allt. Han var som sagt riktigt bra.

Grosek har mycket mer att bevisa. Ser ut som han åker runt på en skridsko genom hela matchen och har så gjort ett tag nu. Hoppas verkligen han rycker upp sig.

Den enda som riktigt kämpar tycker jag är jens Bergenström. Varje gång han är på isen så ser han ut som en duracellkanin och det är ett under att inte skenorna börjar brinna så högfrekvent skridskoåkning som han har.

Ed Belfour kunde inte göra så mycket åt målen igår. Han gjorde det bra och en helt klart godkänd insats trots två insläppta mål.

Det är nu Kvalserien börjar och nu finns det inga lätt matcher kvar!! Kom igen Leksand!!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: