söndag 16 mars 2008

En händelserik dag

Nu är Kvalserien nära. Första matchen är bara tre dagar bort och man börjar redan känna sig lite nervös. Malmö borta väntar i första omgången och jag kommer inte vara på plats men däremot så ska jag förhoppningsvis vara på plats åtta av de tio matcherna. De enda jag kommer då missa är Rögle och Malmö borta. Längtar så innerligt att denna helvetesserie ska börja. Ska bli så mäktigt att sitta i ett fullsatt Ejendals Arena fem gånger på mindre än en månad. Det kommer bli mäktigare än mäktigast.

***

Var till Ludvika i lördags och spelade med P92 mot just Ludvika. En halvdan match från min sida. Men vi vann med 6-3 i alla fall. Det var egentligen meningen att vi med HJ skulle ha match i Sandviken på söndagen men när den blev inställd så stannade jag kvar i Ludvika och bodde hos Pontus. Det blev riktigt med drag där då han skulle ha fest för en som kallades för Walen där. Men Walen var där sammanlagt max en timme men annat folk kan man inte säga att inte var där. Det blev så mycket folk där ett tag så det gick knappt att ta sig runt i huset. Till slut så blev det bara jag, Pontus, Johan, Joppe och Sofia kvar plus två till som jag inte har en aning om vilka det var. Men då var klockan runt 3 på natten. Vi (Jag, Joppe och Johan) hamnade uppe på loftet på två madrasser och hade korvparty samtidigt som vi jävlades med Pontus och Sofia som låg i samma säng en trappa ner.

Ett utdrag (Joh: Johan, P: Pontus, S: Sofia, Jop: Joppe):

Joh: Pontus!
P: Ja!
Joh: Sover du?
P: NEJ!
Joh: Pontus!
P: Ja Johan!
Joh: Är du trött?
P: JA!
Jop: Nej nu tycker jag vi seriöst försöker sova
P: JA DET TYCKER JAG LÅTER SOM EN JÄVLIGT BRA IDÉ!!!!!!!!

Ännu en (när vi hållt på i bortåt en timme såhär):

Joh: Sofia!
S: Ja?
Joh: Är du sur?
S: Neeej....
Joh: Sofia?
S: JA!
Joh: Är du irriterad?
S: JAA!!!!!

Humor på hög nivå (från loftet)!

***

Somnade igår kväll (eller i morse) vid halv sex. Vaknade igen vid 8 och bara två och en halv timmes sömn tär på kroppen. Sedan från klockan tio satt vi alla i soffan och snackade om gårdagen till klockan 12.30 då Joppe och Johan skulle på träning. Blev tyst ett tag innan vi började prata igen och sedan vid 13.40 fick jag lov att dra för att gå upp till syrran innan jag skulle med tåget som gick 15.12. Hann med båda grejerna och hamnade i Borlänge där tåget var försenat med nästan 20 minuter. Då var man lite halvförbannad och trött. Kom hem och har setat här i princip sen dess. Ska försöka få till ett nytt blogginlägg imorrn om jag hinner. Börjar bli alldeles för lite av den varan nu för tiden. Illa illa!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: