fredag 14 mars 2008

Simons! Go to hell!

Igår släpptes biljetterna till Leksands hemmamatcher. Till matcherna mot Mora och Brynäs tog det slut på bara några minuter. De resterade matcherna tog runt tjugo minuter. Sådan hysteri har det, enligt Håkan Åman, inte varit förut. Riktigt kul. Jag och Victor var till Star Shop och gjorde Star-TV och när vi kom dit till klockan 09.45 så var det kö ända ut till gatan. Det var sjukt. Vi fick några intervjuer och det var en kille som hade köpt 15 (!) biljetter. Dock ett smart drag tycker jag då alla man känner inte behöver stå i kö. Då kan man skicka en som står där och sen köper man av honom sen.

***

Nu till det tråkiga som gör mig riktigt förbannad. Det visade sig att Leksandssupportrar som privatpersoner inte kan förköpa biljetter till Leksands del av ståplats. För min del är det lugnt då jag redan är anmäld till matchen via Superstars men för de som inte har den möjligheten då? Tänk de Leksingar som bor i Mora och skulle gå dit och beställa biljett? Min polare Robin gick och skulle köpa biljett vid ATG i Mora men fick infon att Lejksingar fick inte köpa till deras del av ståplats. Han var så förbannad och gick till kansliet och där var det redan ett tiotal ilskna Leksandssupportrar. De (eller han. Fick lite dålig info) gick upp på Simons kontor och pratade med honom och de kom fram till att de kunde lösa det, i alla fall enligt Simons. De skulle säljas vid matchstart. Men hur många Leksingar åker till Mora när man inte fått biljett? Inte många tror jag.

På Ticnet försvann alla biljetter på bara någon minut. Hoppas verkligen att många Leksingar har beställt.

***

Bra humör i morse, dåligt nu...


Over and out!

/#3

Inga kommentarer: