måndag 24 mars 2008

Vinst med 9-1!!!!!!



9-1!
9-1!!!!!
9-1!!!!!!!!!!!!!

***

Vilken seger för LIF idag. Osannolika 9-1 mot Västerås. I en Kvalserie. Ett sådant resultat ska ju bara inte få uppkomma. Dock ska man säga att Leksand spelade riktigt bra. Jag vet inte vad man ens ska skriva efter en sådan här match. Man är så glad så man vet inte var man ska ta vägen. Ska dock lista flera bra saker som uppdagades i matchen.

  • Belfours målvaktsspel och speluppfattning ledde till 2(!) assist i matchen. När hände det senast i svensk elithockey?
  • Petrovicky får göra hattrick. Tre riktigt snygga mål av slovaken. Men vad hände efter de tre? Han märktes knappt av.
  • De två excellenta passningarna från Ric Jackmans klubba fram till 1-0 och 2-0. Riktigt snygga genomskärare. Fler såna tack.
  • Linan med Eneqvist, Ollas och Hägglund. Som alltid bra men idag var de outstanding. Konstigt att de är en fjärdelina och inte en första eller andra-lina. Hägglund verkade ha vaknat på rätt sida idag också för han var en av de bästa.
  • Effektiviteten verkar ha lossnat nu för LIF. Nio mål på 40 skott när det väl gällde. Nu är det bara seger som räknas mot Rögle.
  • Jesper Ollas kommentar om hans mål. "Ja en retur" sa han lite halvskamset som om såna mål inte räknades.
Dock fanns det små saker som man vill ska förbättras men de ska man inte ta upp nu när det gått såhär bra i en match. Dock ska man inte, som Ollas sa, bli för kaxiga. Förlorar de nere i Ä-holm så är detta resultat inte värt någonting.

***

Samma nervositet som fanns inför Brynäsmatchen fanns inte alls där hos mig idag. Kändes faktiskt ganska skönt att inte vara så uppspelt som jag varit tidigare. Lugnet infann sig. Roligt blev det också då en som jag pratat med en tidigare match mellan LIF och VIK var tillbaka. Vik.se:s skribent Joacim Sjödahl. Riktigt trevlig kille det. Kul att vik.se satsar som dom gör och åker på bortamatcher o.s.v. Kul initiativ. Det har vi i LIF inte gjort än så länge.

Over and out!

/#3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skön seger idag, helt klart!

Gällande Petro så tycker jag inte att man behöver synas så mycket mer i en sån här match efter att man har stått för tre baljor? Han var riktigt bra idag, i stort sätt, och kommer bara bli bättre framöver.

Gällande dina besökarsiffror så ser jag att dom ökar. Skoj! Nu gäller det bara att skriva och charma läsarna så att dom i fortsättningen klickar in sig på bloggen av ren varan minst en gång om dagen under framtiden! :)

Anonym sa...

("av ren vana", ska de stå i första inlägget)

Sen tänkte jag bara nämna en sak till: KROSSA RÖÖGLE! ;)

Hampus sa...

Jag är charmad. Gillar bloggen!