tisdag 25 mars 2008

Allsvenskt snack


Ska väl passa på att följa strömmen och kommentera lite kring Allsvenskan som startar på söndag.

***

Jag har alltid varit ett Malmöfan och hoppas varje år att de ska vinna SM-guld. Trots riktigt bra nyförvärv varje år så vill det sig verkligen inte. Jag förstår verkligen inte vad som blir fel. Som nu i förrgår. Då förlorade de mot Superettanlaget Häcken med 2-3. Visst det är bara en träningsmatch och många var borta men nog ska man som allsvenskt lag kunna slå Kim Källströms gamla klubb.

Nu på senare år har jag också fattat tycke för Gefle IF. Inte bara för att de ligger närmast just nu utan att de spelar riktigt bra fotboll också. De har en av Allsvenskans mest underskattade målvakter i Mattias Hugosson och ett starkt anfall iår med Johan Oremo och Hasse Berggren. Jag tror Gefle kan gå långt iår. En topplacering är inte alls omöjlig tror jag.

1. Kalmar FF
2. Elfsborg
3. Helsingborg
4. Gefle
5. IFK Göteborg
6. Malmö FF
7. Halmstad
8. AIK
9. Hammarby
10. IFK Norrköping
11. Djurgården
12. GAIS
13. Trelleborg
14. ÖSK
15. GIF Sundsvall

16. Ljungskile

Tror att en Allsvenska skulle kunna sluta på detta vis om inte något extraordinärt händer. Vad tror ni läsare?

Over and out!

/#3

2 kommentarer:

Hampus sa...

Jag vet inte vad jag tror, men jag hoppas på Hammarby även om det brukar vara att hoppas för mycket.
Men Kalmar som ett är nog ingen dumm idé.

Anonym sa...

Segrare, allsvenskan 2008: Ljungskile.

Nej, skämt åt sido: Jag tror att det blir antingen som du skriver, Kalmar FF, eller Elfsborg.

Enligt mig har dom starkaste trupperna. Kalmar har ett brett anfallsspel, samtidigt som IF E-borg står för ett mycket kompakt mittfält och därifrån bygger spelet.

De känns som dom starkaste lagen, på papperet.