söndag 23 mars 2008

Hockey imorrn

Kan man säga att jag slösade bort tre timmar som jag kunde gjort något bättre på?

***

Hockey imorrn igen mot Västerås och det måste bara bli vinst där. Matchen är hemma i Ejendals Arena igen och det är inte ofta man spelar två matcher irad hemma (eller borta för den delen). Men klubben från Gurkstaden ska man inte ha några problem med. Man har inte förlorat tidigare den här säsongen och man ska inte göra det nu heller. Trots spelare som Loppan Hellkvist, Patrik Berglund, Mickis Backlund och Sebastian Meijer så är man inte bättre än att förlora mot LIF. Tror som Eddie Läck tror i intevjun med min kära vän Robin. 5-0 blir det.

***

Malmö slog Mora med 4-1 och Brynäs slog Rögle med 6-1 idag en dag före Leksand-Västerås. Om LIF slår Västerås Gurka Klubbklubb imorgon med just 5-0 så blir det en tabell som står såhär:

1 Brynäs IF 3 3 0 0 13 : 5 9
2 IF Malmö Redhawks 3
2 0 1
10 : 6
6
3 Mora IK
3
2
0 1 6 : 6
6
4 Leksands IF
3 1 0 2 7 : 6
3
5 Rögle BK
3
1
0 2
7 : 11
3
6 VIK Västerås IK
3
0
0 3
3 : 12
0


Lika med ett Leksand är med i leken igen på allvar. Ingen uppgift är för omöjlig. Bland annat så har man Rögle, Mora och Mora i omgångarna efter Västerås så det kan bli en kul Kvalserie ändå trots de skrala resultaten i början.

***

Varför skulle jag egentligen upp till Leksand och spela match? Vad skulle de ha mig där för? Kände mig verkligen behövd i laget. Hade träningsmatch mot Tällberg som vi förlorade med 0-1. Fick spela max tio minuter på hela matchen. TIO MINUTER AV NITTIO! Hur kul är det egentligen? Fick agera bänkvärmare hela matchen i princip. Fick spela slutet av första halvleken men sen var det slut på det roliga. Kunde lika gärna stannat hemma.

***

Fick inget annat utgjort på hela dagen. Orkade verkligen inte göra något när jag kom hem. Dessutom så förlorade Liverpool med 0-3 mot Manchester United och då var Robin igång på mig för han är ju Utd-fan. Jävla Mascherano. IDIOT!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: