onsdag 26 mars 2008

Innebandy


Innebandyn är ju en sport på frammarsch och jag tycker det är en skitrolig sport rent utsagt. För de som inte vet så spelar jag själv och skriver för Innebandymagazinet och det är bland det roligaste som finns. (iallafall att spela).

***

Ska nu lägga några tankar omm SM-slutspelet som nu är i full gång både för herrar och damer. Dock gick det inte speciellt bra för dalalagen då Faluns herra åkte ut direkt mot AIK i tre raka, Faluns damer åkte med 1-2 i matcher mot Pixbo och KAIS Moras damer åkte med 1-2 i matcher mot Balrog. Jag är väldigt imponerad av KAIS som var nykomlingar i högsta serien och pushade Balrog, ett av Sveriges bästa lag, till det yttersta. Tyvärr för Faluns herrar också som började säsongen så bra men som hamnade i en formsvacka perfekt till slutspelet. Tyvärr som sagt.

I herrarnas slutspel är det nu semifinal där AIK möter Täby och Warberg möter Pixbo. Täby har jag imponerats av mycket under de senaste åren. man har tagit sig till slutspel knappt de två senaste åren och sedan går man och slår ut flera topplag. Bland annat förra året slog man ut AIK, som man möter nu i semifinal. Iår slog man ut Storvreta redan i kvartsfinalen, som de flesta såg som en guldkandidat. Men nu är man bland de fyra bästa lagen i Sverige iår igen och jag hoppas verkligen de går till final iår igen som man gjorde förra året. Jag ska själv dit och jag hoppas verkligen på en repris från förra året då Täby och Warberg var i final. Warbergs fans är ju utom denna värld. De åker man ur huset för att se Warberg spela SM-final och lever rövare och sjunger som om det vore det sista de gjorde här i livet. Jag är avundsjuk.

***

Har setat på mitt rum i princip hela dagen och umgåtts med Robin. Moring som han är trodde han att det var lördag idag och tog ett tidigt tåg i tron att det var träning 14.30. Men det är onsdag och träningen börjar 20.00, Robin! Haha.

Snart är det dags för träning alltså. Länge sedan man höll i klubban nu.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: