fredag 21 mars 2008

Nu är det dags igen!


Sitter just nu i Ejendals Arena och väntar på att matchen mellan Leksand och Brynäs ska dra igång. Dock är det just nu en och en halv timme till matchstart men redan nu sitter jag alltså här. Flera supportrar har också redan letat sig till arenan och det är i alla fall ett 50-tal personer på Leksands ståplatsläktare, som idag förmodligen kommer att förgyllas av ett tifo minuterna före match. Eller inte bara ståplats. Som det ser ut i arenan så verkar det som att hela arenan ska vara delaktiga i spektaklet. Flaggor är utplacerade på varannan stol och på vissa stolar finns det ballongpaket med två avlånga ballonger som gör ifrån sig ett högt ljud om man smäller dom mot varandra (just nu har jag glömt namnet på det bara för det).

Leksand möter alltså Brynäs ikväll och Brynäs har en 4-2-vinst mot Västerås i självförtroendet med sig hit. Leksand är dock förmodligen nedstämda och har lite sämre skalle idag då man har en 3-0-förlust mot Malmö i bagaget. Trots det så har Leksand inte förlorat i Ejendals Arena i r och det ger en extra sporre tror jag.


I Brynäs finns många gamla dalabekantingar. Spelare som Daniel Hermansson, Daniel Widing, Niclas Andersén och Jörgen Sundqvist har alla spelat i Leksand. Sedan har vi Pavel Brendl och Peter Nolander som har representerat Mora. Ännu en anledning till derbystämning mellan Gävlelaget och Leksandslaget.

***

Hade fotbollsträning igår och måste säga att det gick hyfsat med tanke på att jag inte spelat organiserad fotboll ute på nästan två år. Gick så bra så att jag fick vara med p
å träningsmatchen på söndag mot Tällberg. Klockan 13 på Leksands konstgräsplan. Kom och kolla vetja :)

Tillbaka till träningen så tror jag att jag aldrig varit så trött som jag var. Vi avslutade med att springa snett över hela planen i 70 % och sedan jogga efter kortsidorna i två varv. När jag kom tillbaka efter två varv var jag så trött så jag trodde jag skulle spy. Har aldrig varit med om den känslan och hoppas verkligen att jag inte får vara med om den igen. Nu är det dags a börja ut och springa och träna upp konditionen. Det kände jag verkligen igår.

***

Vaknade sent imorse. Riktigt skönt. Låg sedan i bortåt en
timme i sängen, lyssnade på min kära musik och spelade PES 6 på PSP. Har en förkärlek för fotbollsspel numera och det kanske inte är så konstigt. I alla fall så gick jag sedan upp och åt frukost och sedan en timme senare, lunch. 15.00 gick jag till bussen till Leksand och nu är jag alltså här. Ska bli kul att se hur det går.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: