måndag 4 februari 2008

Abstinens

Oj vad bra det går för J20. Tre raka vinster nu i helgen mot Huddinge (3-1) och Björklöven x2 (7-4 och 7-4). Men det verkade lite darrigt idag. Leksand klev ut och satte högsta fart från början och 5 minuter in i första perioden så ledde laget med hela 3-0. Efter första ledde man med 4-1 och efter andra ledde man med hela 6-1. Men i den tredje perioden hände det något. Antingen så började LIF backa tillbaka och spela på resultatet eller så spelade Björklöven riktigt bra. Dom gjorde 6-2, 6-3 och till och med 6-4 innan man tog ut målvakten och det blev som det brukar. Baklängesmål. Jag var aldrig på matchen men av statistiken att döma så tror jag matchbilden var så som jag beskrev den. Leksand sköt hela 22 skott i första perioden. Resten av matchen sköt dom 14. Det visar vilken inledning dom gjorde. Totalt så förlorade dom skotten med 36-38 (22-10, 6-11, 8-17). Tur att dom vann.

***

Nu är det abstinens på hög nivå efter hockey då det är uppehåll i en hel jävla vecka. Hur fan ska man klara det? Det blir att försöka klara det ändå och spela lite innebandy istället.

***

Imorrn är det hockey på gympan. Herregud vad jag ska skämma ut mig då då. Inte stått på ett par skridskor på två år, gammal vm-hjälm på huvudet och lånade skridskor. Huvaligen.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: