torsdag 28 februari 2008

De senaste dagarna


Inte blivit något riktigt bloggande den här veckan. Ska försöka redogöra de senaste dagarna i ett inlägg.

***

I måndags var man alltså upp till Robin i Mora och hälsade på. Rena hysterin var det uppe där i och med Vasaloppet. Usch. Vi började i alla fall med att gå till den så kallade arenan i Mora även om man kan kalla den islada för den är verkligen inte stor. Fördelen är väl att man sitter riktigt nära isen och får lite NHL-känsla, då folket sitter ända framme vid sargen, vilket man inte får i Ejendals Arena.

Dagen fortsatte med att vi gick runt lite på stan innan vi letade oss ut till hans hus bortanför Morkarlby. Jag vet att det var där för där bodde vi förut på Buster Cup. Där körde vi först NHL 07 som han vann med 4-1 i matcher. Sen lirade vi FIFA 06 hur länge som helst. Körde en hel turnering med varsitt lag och man fick agera motståndarlag när vi inte mötte varandra. Måste säga att det var riktigt jämnt vissa matcher och vissa gånger var ena laget helt outstanding. Robin, som var Manchester United, hade otroligt svårt när jag var Fiorentina och jag vann båda matcherna när jag var det italienska laget mot honom. Däremot så åkte jag på stryk med hela 6-1 med Arsenal. Jag, som var Liverpool, gjorde ett bra gruppspel där jag vann gruppen trots att jag förlorade båda matcherna mot Robins Man. Utd. Blev final mellan oss också men då hade jag tröttnat på att förlora mot honom och vann skiten med 3-1. Så om man ska gå efter turneringen så var jag bäst eftersom jag vann den men om man ska se till alla matcher som blev spelade så var det kanske oavgjort.

Gick sedan till tågstationen och drog en pizza innan tåget gick hem 20.30. Mycket trevlig dag. Tack!
Men måste också nämna Robins sköna kommentar när jag gick av tåget och vi träffades: "Välkommen till fiendeland! Känner du hur du börjar bli förkyld och lite snuvig? jag har blivit immun mot det". Så klockrent. Haha du får en och skratta Robin det är en sak som är säker.

***

Dagen efter så styrde kosan först mot Borlänge för att sedan fortsätta mot Ludvika där man skulle bo hos Bummba i dagarna två. Första dagen avverkades i Ludvika Sporthall hela dagen innan vi drog hem till honom och slappade och gick och la oss riktigt tidigt. Dagen efter skulle vi vara i Sporthallen igen då Bummba dömde sportlovsfotbollen som är tradition i Ludvika. Sen kom Micke dit och han va me. Vi drog sedan varsin tacotallrik på Café Engel innan vi gick runt på stan igen. Hamna till slut i Sporthallen igen och när all fotboll var slut så gick vi ner och spela lite innebandy och fotboll. Herregud vilken kass teknik man har.

NÄr vi hade gjort de så käkade vi lite på Donken innan vi gick hem till Pontus. Han var inte hemma men dörren till hans rum (Han har en ytterdörr till sitt rum) stod öppen så vi tänkte skriva en lapp där det stod: "Vilken tur du har som har kompisar som inte är tjuvar" eller något liknande och sätta på hans datorskärm. Synd nog i den bemärkelsen kom han hem då och vi fick inte jävlas lite. Men tur i den bemärkelsen att vi fick något att göra för det hade vi inte haft tidigare. Spelade turnering i PES med de tre vännerna tills dom skulle på träning. Men Pontus orkade inte så jag stannade kvar och umgicks med honom. Mycket roligare än att sitta och kolla på en träning när man själv va spelsugen.

Och imorse åkte jag hem. Kom hem vi halv elva och då hade inte syrran vaknat ens än och i princip så har jag setat här sen dess.

***

Bomben briserade i NHL. Peter Forsberg spelar i Colorado resten av säsongen. Jag tycker det nästan är dumdristigt av honom. Han som haft såna skadeproblem. Inte bra beslut tycker jag. Alla ser honom som en frälsare nu men jag tror alla kommer bli besvikna.

***

Leksand spelade igår också och förlorade mot Borås med 5-3. Verkligen inget bra resultat och det sägs att försvaret var otroligt dåligt i matchen. På grund av skador och feber (Ed Belfour ljumske, Eddie Läck feber och Manne Fredriksson ljumske) så fick Erik Hanses ställa sig mellan stolparna med Niklas Lerbrink som backup. Lite kuriosa är att jag har jobbat med Lerbrinks farsa i somras på ABB. Då sa han att Niklas hade kommit in i Leksand på Hockeygymnasiet. Undra hur han känner nu.I alla fall så var, enligt Falu-Kuriren, Hanses bäst på plan före Jesper Ollas som fick tre assist.

Over and out!

/#3

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Söderlund sa...

Riktigt trevlig dag. Det måste vi göra om någon gång :)

Håller med om foppa, men är det så att han är frisk så kommer han betyda mer än nånsin för ett lag i kris...