lördag 9 februari 2008

PES är Mickes lir!



Vad ska man skriva om denna dag egentligen? Blir nästan ingen sport iallafall.

***

Började med att man vaknade 10.30 av att farsan slog på tv:n och kollade på skidskytte. Då var han tvungen att se klart på det innan vi kunde såga ved, som jag ville vi skulle göra så tidigt som möjligt så jag hann iväg och kunde va me Bummba och Micke innan tåget hem gick 17.30. I alla fall så sågade vi ved i en 45 minuter ungefär innan jag kunde komma iväg. När jag kom till Micke så var inte Bummba där än så vi startade på våran Football Manager så länge. Malmö FF är vi med förstärkningar som Luigi Di Biagio, Marco Delvecchio och Dusan Djuric. Men har inte kommit så långt än. Sen när Bummba kom så lirade vi PES och Micke vann som vanligt alla matcher. Eller nästan i alla fall. Sen vid 17 drog vi til Statoil och köpte lite stuff och sen gick jag till tåget och träffade på någon som jag känner (kommer inte ihåg vad hon heter, förlåt). Hon pladdrade på konstant mellan Ludvika och Borlänge om en innebandycup i Sala och hur "galet" de va. Tror hon sa galet minst 10 ggr. När vi satt oss på tåget mellan Blge och Gagnef drog jag i hörlurarna och ägnade mig åt världens bästa band, Sonic Syndicate<3.

***

Är inte på speciellt bra humör efter att jag blivit totalt utfryst i gänget. De enda man kan va med nu är ju Bummba och Micke. Jessica och Erika kan dra någonstans. Först sa Jessica till Bummba att jag inte fick vara med på en kväll där alla (Jessica, Erika, Hanna, Bummba och Micke) skulle vara med utom jag för att Erika ville inte ha främlingar i huset och då frågar jag mig, när blev vi främlingar? Sen blev det att Jessica inte var redo att träffa mig än TROTS att det var nästan en månad sen vi gjorde slut. Men sen kom en vändning igen och nu var det inte att Erika inte vill ha främlingar i huset utan nu ville hon inte ha folk som sårat hennes kompisar i hennes hus. Vad skulle jag göra? Jag var inte kär i Jessica längre och ska jag då gå runt och låtsas som ingenting och fortfarande vara ihop med henne trots att jag inte var kär i henne? Och sedan såra henne ännu mer? Och dessutom, gör man slut så sårar man personen i fråga automatiskt. Det borde väl till och med du förstå Erika.

Nu kanske ni inser hur jävla dumt det här låter! Hoppas ni läser detta!

***

Kom hem och drog en pizza det första jag gjorde och läste lördagens tidning och Kalle Anka. Mycket fin läsning.

***

Fattar inte hur man kan tycka melodifestivalen är kul? Ett par låtar som är utvalda av en massa slipsnissar som bara vill ha "schlager" och inget tönteri i Eurovision Clown Contest. Det är ju bara titta på de senaste åren vilka som legat i topp. Förra året blev ju en transa inklädd i folie tvåa och året före vann ett par utklädda monsterrockare. Det är bara att inse, det behövs något annorlunda för att vinna. Nu vann ju visserligen Serbien(?) förra året för att alla öststatsländerna röstade på varandra. Ännu ett tecken på att det är på väg utför. Förr om åren var det en folkfest där man kunde rösta på vilket bidrag man tyckte var bäst. Nu är det bara "kompisröstning" och röstningar på grannländerna. De enda landen vi kan räkna med röster ifrån är ju de nordiska länderna. Därför har vi inte vunnit de senaste åren. Men jag säger bara en sak:

In med Ronny och Ragge i Melodifestivalen!

***

Vem kunde tro att inkallade Per Ledin skulle avgöra matchen mot Tjeckien? Inte jag i alla fall.

***

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

För det första, sen NÄR blev vi ens kompsiar? jag har träffat dig endast ett par gånger, och då var det pga att du var tillsammans med Jessica. Vad får dig att ens tro att jag skulle bjuda in dig till min filmkväll när jag inte ens känner dig längre, och aldrig ens direkt känt dig? Hur skulle jag ens kunna ha koll på när du är i Ludvika och tänka på att du vill delta på filmkvällarna, frågade du ens mig om du fick vara med? Vi har ju inte direkt kontakt med varandra, men det kanske du anser? Det med att jag inte ville bjuda in dig för att du har sårat Jessica har jag aldrig ens sagt någonting om! Det är klart att jag förstår att man automatiskt sårar personen i fråga när man gör slut med någon, och det var förstås inte därför jag inte ville bjuda in dig.

Men visst, i fortsättningen när jag har filmkväll ska jag tänka på att bjuda in alla mina vänners ex också, så att ingen blir "utfryst ur gänget" :)