lördag 23 februari 2008

Tuff gårdag


Leksand vann igår med hela 9-3 och man kan väl säga att första och sista perioden var de bästa. Andra var inte bra någonstans egentligen med undantag för Eneqvist snygga styrning.
Poänggörare i poängordning:

Jan Huokko 2+1
Gabriel Karlsson 1+2
Michal Grosek 1+2
Jens Bergenström 0+3
Roman Vopat 1+1
Mikael Karlberg 1+1
Pi-Ed Bellemare 1+1
Johan Eneqvist 1+0
Ric Jackman 1+0
Juha Lind 0+1
Eddie Läck 0+1
Tomi Pettinen 0+1
Daniel Nielsen 0+1
Libor Prochazka 0+1

Noterbart är att Ric Jackman gjorde sitt första mål i Leksandströjan. Också att Grosek var en av de dominanta var riktigt kul att se. Det var efterlängtat.

Jag tippade ju 8-3 i ett tidigare inlägg och det var verkligen inte långt bort. Jag hade sagt det till både Simmen och Robin och dom blev paffa när jag var så säker på min sak. När Leksand gjorde 8-3 så såg båda ut som fån. Men sen när de gjorde 9-3 bara några sekunder fick jag mina gliringar. Och jag hade väl kanske förtjänat dom.

Let´s go Jackman!

***

Slö dag idag. Har lekt lite i photoshop idag och sen var det dags för SMU. Full fart på plan men det gick inge vidare. Ganska sliten kändes det som. Hoppas det går över.

***

Blev Parken igår för mig och Robin och det var inte smärtfritt. Vid tågstationen så var tåget försenat 20 minuter. Jippi -.- . Sen när vi väl kom fram till Rättvik så kom vi på att Robin inte visste hur han skulle ta sig hem. Väl vid Parken så hade dom stängt insläppet. Ännu mer jippi -.- . Nu blev det att stå utanför och frysa röven av sig. Och inte en jävel man kände på mils avstånd förutom Robin men han drog vid 00.20 och jag var tvungen att vänta till klockan 01 på min skjuts. Väl hemma var det bara sängen som hägrade då jag haft huvudvärk sedan början av första perioden på hockeyn.

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Äsch.

Det kommer fler (och bättre) lägen
att festa och ha roligt på under lovet.
Var så säker! :D