måndag 11 februari 2008

Inför ikväll



Äntligen säger jag bara! Äntligen! Äntligen är hockeyn igång igen. Huddinge borta ikväll och nästjumbon ska bara besegras. De två senaste säsongerna har de mötts 5 gånger och Leksand har vunnit samtliga. Bara 6 mål har man också släppt in på de matcherna. Ikväll är det många spelare borta. Pi-Ed Bellemare, Morten Green, Daniel Nielsen och Markus Persson fick en extra dag ledigt då de varit ute på landslagsuppdrag. Konstigt då att inte Robert Petrovicky fått det. Ed Belfoutr blev också tidigare idag magsjuk och istället har man kallat in juniormålvakten som är jämngammal med mig, född 1990, Erik Hanses. Jag har verkligen inget emot att Leksand matchar Läck i målet. Det är bara positivt då han inte fått så mycket matchträning mer än med juniorerna. I övrigt så kommer Michal Grosek lira dubbelt, alltså i första och tredje linan då man har med lite folk ner. Jag tror det kan bli en stor vinst idag. 6-2 tror jag på. Leksandsspelarna är tända efter den här träningsperioden och särskilt Petrovicky som var med och sänkte Sverige när hans Slovakien vann med 5-1 nyligen.

***

Har jobbat stenhårt idag när jag kom hem och fått klart fyra artiklar till Innebandymagazinet. Får sedan se om de blev bra.

***

Skolbio var det idag. Ett öga rött fick vi pina oss igenom och det var en dryg film. Men lite lättare än hemma då det på bion i alla fall var text när de pratade arabiska.

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: