måndag 18 februari 2008

Tomhet är det enda som finns


Blev ingen blogg igår. Ber om ursäkt för det om någon blev ledsen (vilket jag tror ingen blev). Nu kommer en ny i alla fall.

***

Var hela dagen igår i Leksand och lärde oss med Bildmixern. Riktigt slappt att sitta där uppe och dirigera vad andra ska göra. Uppstod då en lite rolig konversation mellan mig och Thirus (som bestämmer där uppe) då han var påväg ner till Kamera 3 mellan båsen.
Jag: Är alla på plats?
Thirus: Nej inte jag.

Jag: Ja men spring då!

Thirus: Du vem är det som är boss egentligen?

Jag: Ja just nu är det jag som säger åt dig vad du ska göra. Haha.

Eftersom vi hade en konversation mellan alla (Bildmixern och kamera 1, 2 och 3) så blev det en del skratt i bakgrunden. Man kan då inte säga att vi inte har en skön stämning uppe i regirummet i alla fall.

***

Det pratas om att inom 15 år så vill "The Future Laboratrory" ändra fotbollen å det grövsta. De vill inskaffa robotdomare så den mänskliga faktorn försvinner när det gäller att döma tveksamma offside och mål. Även 3D-tv vill de införa och det verkar vara helt tokigt. Man är inte på plats och hur ska man kunna få en hela match framför sig på hologram? Det tror jag verkligen inte på. En tredje är att det ska finnas publikmonitorer där man som åskådare kan följa flertalet andra matcher och se repriser och så vidare.

ETT: Man är väl där för att se matchen man är på och inte titt apå monitorer framför sig. Då försvinner fokuset på matchen och många dras till skärmarna framför sig istället. Inte bra för fotbollen.

TVÅ: Varför följa andra matcher? Då försvinner ju spänningen som finns där. Om jag håller på Malmö FF (vilket jag också gör) och är på sista matchen i Allsvenskan och de står på samma poäng som ett annat lag och båda spelar samtidigt vill jag ju inte veta hur det går i den andra matchen. Då finns ju inte spänningen kvar. Då om ens lag ligger under med 1-0 och man vet att det andra laget leder med 3-0 då kan man ju lika gärna gå hem.

Så nej tack till dom förslagen.

***

Richard Zednik verkar återhämta sig snabbt från skadan han fick när hans hals blev uppskuren av Olli Jokinens skridsko. Idag i Sportbladet så säger han att han mår bra men knappast kommer spela mer den här säsongen. Ändå skönt att höra.

***

Måste också ägna en tanke åt det dystra som hänt idag. En ung flicka har i Mora hittats död. Enligt vad jag hört naken, stenad och bunden i fötterna. Vem är det som hittar på att göra något så här idiotiskt? Någon som ville uträtta sina behov och sedan undanröja att flickan säger något. Då dödar man henne. Det är en så sjuk värld vi lever i. usch man får rysningar bara man tänker på det. Tänker också på min gamla klasskompis Niklas Myhre som föll ihop på en fotbollsplan i somras i Ludvika. Trots att man inte träffat honom på länge så känner man som en klump i magen som inte vill gå bort. Man känner att man vill göra något men ändå är man så maktlös. Det är så tråkigt och sjukt detta så det finns knappt ord.

Over and out!

/#3

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej det finns inga ord..

Rest in Peace Rose-Marie Hillring...