söndag 10 februari 2008

Överraskningarnas dag


Vilka sportframgångar det har blivit idag. Härligt!

***

Sanna Kallur slog till med en topptid igen. Galarekord i Karlsruhe med 7.78. I ett försöksheat! Den där Falutjejen upphör aldrig att förvåna. Nu har hon radat upp världstider på världstider den senaste månaden. Nu är hon med på allvar och SKA ta guld i de kommande mästerskapena. Något annat ser jag som ett fiasko i alla fall. Hon är så bra så hon ska kunna klara det.

***

En annan överraskning var ju att Jari-Matti Latvala vann Svenska Rallyt. Den yngsta genom tiderna. Bara 22 år. Hela 8 av de tio bästa var från Norden. Fem finnar (Jari-Matti Latvala, Mikko Hirvonen, Toni Gardemeister, Juho Hänninen, Jari Ketomaa), tre norrmän (Petter Solberg, Andreas Mikkelsen, Mads Östberg), en italienare (Gigi Galli) och en spanjor (Dani Sordo). Inte en svensk. Den bästa var Patrik Sandell som hamnade på en elfte plats.

***

Sista överraskningen va att Manchester City slog ärkerivalen United på Old Trafford med 2-1. Härligt! Mycket skönt att se tycker jag.

***

Hade match idag mot IBF Falun Ungdom och första perioden var riktigt bra från våran sida. Andra perioden var tvärkass och i den tredje ryckte vi upp oss. 10-5 slutade matchen och jag satte två strutar. Mindre bra var att jag åkte dit på två tvåminutare inom loppet av 16 sekunder. Jag kom ut 9.09 och drog på mig nästa utvisning 9.25. Klantigt!

***

Ska jobba nu!

Over and out!

/#3

Inga kommentarer: